/Introduction of the school |
MULTIPLE INTELLIGENCE The aim of our project is to enable students to learn English more effectively and entertainingly by using multiple intelligence theories. 1 – To enable students to learn the language more actively and entertainingly by using kinesthetic intelligence. 2- Ensuring that students develop their listening skills by using musical intelligence and adding their rhythmic feelings. 3- To contribute to the development of social intelligence by using dialogues, drama, etc. while students’ learning the language. 4- To teach English to students by using web2.0 tools and supporting their visual intelligence. 5-To contribute to students learning the language analytically by using their logical/mathematical intelligence. 6- To ensure that students can express their sensitivity to the environment (pets, weather, feelings, etc.) by using naturalistic intelligence. 7-Contributing to their ability to express themselves by using personal – intrapersonal intelligence. 8- To contribute to the linguistic and communication development of students through verbal linguistic intelligence.
Seyhan ASSUN (English Language Teacher ) Hacı Mustafa Demir Primary School - Aksaray ÇOKLU ZEKA Projemizin amacı çoklu zeka kuramlarını kullanarak öğrencilerin İngilizceyi daha etkili ve eğlenceli öğrenmelerini sağlamaktır. 1 – Öğrencilerin kinestetik zekayı kullanarak dili daha aktif ve eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlamak. 2- Öğrencilerin müzik zekasını kullanarak ve ritmik duygularını da ekleyerek dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlamak. 3- Öğrencilerin dili öğrenirken diyalog, drama vb. kullanarak sosyal zekalarının gelişmesine katkıda bulunmak. 4-Öğrencilere web2.0 araçlarını kullandırarak ,görsel zekalarını destekleyerek İngilizce öğretmek. 5-Öğrencilerin mantıksal/matematiksel zekalarını kullanarak dili analitik olarak öğrenmelerine katkıda bulunmak. 6- Öğrencilerin doğaya dayalı zekayı kullanarak çevreye (evcil hayvanlar, hava durumu, duygular vb.) duyarlılıklarını ifade edebilmelerini sağlamak. 7-Kişisel zekayı kullanarak kendilerini ifade edebilmelerine katkıda bulunmak. 8- Sözel dilsel zeka yoluyla öğrencilerin dil ve iletişim gelişimlerine katkıda bulunmak.
Seyhan ASSUN (İngilizce Öğretmeni) Hacı Mustafa Demir İlkokulu -Aksaray |
Our Logo |
Introduction of the Project |
The First Activity - Kinesthetic Intelligence |
Our collabrative work |
Musical Intelligence |